piątek, 17 czerwca 2016

LUNA - secesyjne inspiracje cz.1

Uwielbiam styl secesyjny we wszelkich przejawach, dlatego ten temat w konkursie Royal Stone był dla mnie niezwykle inspirujący. Technika haftu sutaszowego, moim zdaniem, bardzo pasuje do motywów secesyjnych, więc do oprawy fragmentu grafiki Alfonsa Muchy wybrałam sznureczki. Nie jest przypadkowa też sama grafika - cykl Księżyc i Gwiazdy to chyba mój ukochany. Jest nieco mroczny, a jego ciemna kolorystyka wyróżnia go spośród innych zachwycających cyklów Muchy. W jego skład wchodzą: Księżyc, Gwiazda Poranna, Gwiazda Wieczorna i Gwiazda Polarna. W centrum mojego wisiora znalazł się Księżyc. 
Kolory sznurków korespondują z barwami dzieła Muchy, a mnóstwo złotych, połyskujących akcentów w postaci koralików, perełek, hematytowych kostek i cyrkonii w metalowej oprawie ma przypominać rozgwieżdżone niebo.

wisior z sutaszu

Alfons Mucha - Księżyc i Gwiazdy

komplet biżuterii z sutaszu

komplet biżuterii z sutaszu

naszyjnik z sutaszu

wisior z sutaszu

wisior z sutaszu

naszyjnik z sutaszu

wisior z sutaszu

Do kompletu dorobiłam delikatne kolczyki.

kolczyki z sutaszu

kolczyki z sutaszu

kolczyki z sutaszu






2 komentarze: